ayatul kursi

ayatul kursi

Tuesday, March 22, 2011

NAMA MUHAMMAD TERCATAT DI DALAM KITAB BIBLE

Hal ni saya dapat dari tunang saya, bukan nak kata memuji dan mengangkat dia berlebihan,tapi saya boleh katakan knowledge yang saya ada tentang islam berbanding dia amat jauh beza , kelebihan dia dalam soal berhadapan masyarakat kristian yang suka menjatuhkan orang islam berbanding kita di sebuah negara orang islam(mungkin negara islam) . Republik Singapore merupakan negara bukan islam, tunang saya selalu berhadapan dengan kristian yang suka bertanyakan soalan tentang islam, soalan yang kadang kala kita sendiri tersepit untuk membalas atau membidas. Nak dijadikan cerita, he put his interest on learning The Old Testament (kitab perjanjian lama), and through youtube, ya la,kalau dah orang islam,takkan nak biar islam malu kan? this is an interesting fact yang saya nak share kpd sahabat-sahabat sekalian, perihal yg baru saya temui ni, mgkin saya ketinggalan~ sekadar menyampaikan info yang mungkin,sebahagian kita tidak menyedari atau mungkin kita tidak ambil peduli langsung akan kebenaran ni, those who feel offended,please, take it as a part of learning, (saya kira blog ini bukan berniat utk menyentuh sensitiviti mana2 agama mahupun kaum)  . But i just share what i saw, you can do it on your own, technically. 

PERTAMA, sila klik link-link yang saya bagi , http://www.freetranslation.com/ , you will see on your screen as below, 





KEDUA , sila buka di tab baru ,sila copy link ni, http://www.worldlingo.com/products_services/worldlingo_translator.html
as on screen , it will be look like this, 


keep it aside dulu, langkah KETIGA, buka lak link ni kat tab ke tiga, http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt3005.htm , link ini ialah kitab perjanjian lama (asal)bg kristian, sbgaimana yg kita ketahui(mgkin sbhagian bsar kita tak tau pun) , kitab perjanjian lama ni ditulis dalam bahasa Hebrew, dan belum ada sebarang perubahan dilakukan ke atas nya sblm kewujudan kitab perjanjian baru . so meaning, kitab lama ini,ayat - ayat yang terdapat di dalam ni ,mmg originally berasal dari nabi Isa A.S. klik link yang saya bagi tu, and the pic can be shown as below, 



okay, langkah KEEMPAT, apabila kita melihat ayat itu secara keseluruhan, mmg kita tak nmpk kan nama Muhammad tu? but, ayat ke 16 tu , ada satu nama yang hidden kat situ, let me highlight , 



part ni kita highlight kan, and COPY. kmudian, sila ke SDL free translation.com td, translate kan nama kat atas tu dari Hebrew ke English ,paste nama td tu kat dalam box spt di bawah 


sila klik translate , and the result is 


Still tak percaya?? ok, let us try guna translater yang satu tu, and the result is the same : 



Rumusan saya, kitab perjanjian lama juga menyatakan Muhammad wujud sebagai nabi bagi akhir zaman, so, my conclusion is, those Christian yang menghina dan mencerca Rasulullah S.A.W atas nama agama mereka, sila berhenti berbuat demikian, Because you are against the bible. sila lah kaji dulu sebelum bertindak melulu menghina apa lagi dgn individu yang mulia seperti Nabi Muhammad S.A.W . 

GC : pengikut Agama ni diibaratkan bagai mendownload "software" , they don't really read on the terms and condition, instead, they scroll down on to the bottom,and simply click agree.and install..DONE..

No comments:

Post a Comment